8 способів відмовити з гідністю та без образ

8 способів відмовити з гідністю та без образ

8 способів відмовити з гідністю та без образУ минулій статті ми привели 4 важливі аргументи, за якими необхідно навчитися говорити “НІ”. Тепер приступимо до практики. Беріть на озброєння добірку формулювань, які виручать вас в будь-якій ситуації, коли потрібно сказати “НІ” – незалежно від того, чи хоче вас “навантажити” начальник або друг “зловживає довірою”.

1. Незручна пауза. Замість того щоб бути підконтрольним загрозі незручного мовчання, станьте його власником. Використовуйте його в якості інструменту. Це працює тільки обличчям до обличчя, але коли вас про щось просять, просто зробіть невелику паузу. Порахуйте до трьох, перш ніж винести рішення. Або, якщо ви відчуваєте в собі сміливість, почекайте, поки інша людина заповнить виниклу порожнечу.

2. М’яке «ні» (або «ні, але»). Нещодавно я отримав листа із запрошенням випити кави. Я відповів: «Прямо зараз я поглинений роботою над книгою. Але я хотів би зустрітися, як тільки допишу книгу. Дайте мені знати, якщо ви будете вільні в кінці літа». Електронна пошта – хороший спосіб навчитися говорити «ні, але», тому що вона дає можливість придумати та переробити свою відмову максимально витончено. Крім того, багато хто вважає, що відстань пошти зменшує страх незручності.

3. «Дозвольте мені спочатку перевірити мій розклад».
Одна моя знайома керівниця одного разу виявила, що її час цілий день віднімають різні люди. Вона не могла нікому відповісти «ні». Все змінилося, коли вона навчилася використовувати нову фразу: «Дозвольте мені спочатку перевірити мій розклад». Це давало їй час, щоб подумати та в кінцевому підсумку відповісти, що, на жаль, нічого не вийде. Така відповідь дозволила їй повернути контроль над власними рішеннями, замість того щоб необдумано погоджуватися на будь-яке прохання.

4. Користуйтеся автовідповідачем в електронній пошті. Отримати автовідповідь, коли хтось подорожує або просто відсутній в офісі, – цілком природно та очікувано. Насправді це найбільш соціально прийнятне «ні» з усіх можливих. Адже люди не говорять, що вони не хочуть відповісти на ваше письмо; вони всього лише дають зрозуміти, що не можуть відповісти протягом певного періоду. Так навіщо обмежуватися вихідними? Коли я писав цю книгу, я встановив автовідповідь з темою «Чернецький уклад» та наступним текстом: «Дорогі друзі, я працюю над новою книгою, яка забирає жахливо багато часу. На жаль, я не в змозі відповідати на листи так, як мені хотілося б. Я прошу вибачення за це. Грег». І що ви думаєте? Судячи з усього, люди чудово пристосувалися до моєї тимчасової відсутності та до того, що я не реагую на їхні листи.

5. Дайте відповідь: «Так. Що мені вилучити з числа пріоритетних завдань?» Відмовити начальнику багатьом здається майже немислимим, навіть смішним. Однак сказати «так» значить піддати ризику вашу здатність максимально вкладатися в роботу. Повідомити про це керівництву теж стає вашим обов’язком. У таких випадках відповісти «ні» не просто розумно – це життєво важливо. Один з ефективних способів – це нагадати шефу, чим вам доведеться знехтувати в разі згоди, та надати йому самому шукати компроміс.

6. Відмовте з гумором. Нещодавно один друг прислав мені повідомлення, в якому пропонував приєднатися до тренувань перед марафоном. Моя відповідь була проста: «Неа!» Він розсміявся та навіть не подумав ображатися.

7. Використовуйте фразу «Будь ласка, скористайтеся X. А я готовий зробити Y». Наприклад: «Ви можете взяти мою машину в будь-який момент. Я простежу, щоб ключі завжди були на місці ». Цим ви також говорите: «Я не зможу відвезти вас особисто». Ви повідомляєте про те, чого не будете робити, але висловлюєте відмову з точки зору того, що готові виконати. Це відмінний спосіб відповіді на прохання, яке ви б хотіли задовольнити лише частково, не витрачаючи на нього всі сили. Мені особливо подобається це формулювання, тому що воно виражає повагу до невід’ємної здатності – вашої та іншої людини – обирати. Це нагадує обом сторонам про наявність у них варіантів.

8. Я не можу цього зробити, але X, ймовірно, зацікавиться. Це наштовхує на думку, що наша допомога, безумовно, безцінна, але часто прохання людей такі, що їх не хвилює, хто саме допомагає, – аби допомагав.

Говорити «ні» – це не просто другорядна навичка. Спочатку, як і з будь-якою здатністю, наш досвід обмежений. Ми новачки в умінні відмовляти. Потім ми дізнаємося пару основних прийомів. Робимо помилки. Вчимося на них. Придумуємо нові методи. Продолжаем практиковаться. Через деякий час в нашому розпорядженні з’являється цілий репертуар «ні», та ми відточуємо майстерність в одному з видів соціального мистецтва. Ми здатні впоратися з практично будь-яким проханням, що надійшло від кого завгодно, та можемо зробити це з грацією та гідністю!

За матеріалами книги Грега Маккеона «Есенціалізм»: Як навчитися говорити «ні»

Хочете попрактикуватися разом з нами? Допомога психолога в центрі “Весніна Груп”

Якщо ви відчуваєте брак впевненості, долають сумніви, мучать старі образи, не знаєте як вирулити з якихось життєвих ситуацій? Звертайтеся за консультацією в центр “Vesnina Group”!

Обирайте найбільш комфортний для вас спосіб поліпшення якості свого життя:

Та будьте щасливі!

comments powered by HyperComments