Арт-терапія для підлітків

Арт-терапія для підлітків

Арт-терапія для підлітківУ психологічній роботі з підлітками важливо використовувати ефективні та гнучкі форми психотерапевтичної роботи. Арт-терапія надає підлітку можливість проаналізувати конфліктну ситуацію або будь-яку іншу проблему найбільш зручним, м’яким для психіки способом. Програючи, проживаючи, усвідомлюючи, знаходити правильні рішення, відповіді на свої питання, виходи із ситуацій. А у них їх в цьому віці достатньо.

Саме тому арт-терапія, як один з методів в психології, який дозволяє занурюватися в проблему настільки, наскільки підліток готовий до її переживання, дає якісний результат. Малюючи, ліплячи, танцюючи, пишучи, створюючи підліток може дати вихід своїм почуттям, бажанням, мріям, перебудовує свої відносини до подій.

Арт-терапія для підлітківМалювання, ліплення, казка та ін. виступає як спосіб збагнення своїх можливостей та навколишньої дійсності, як спосіб моделювання взаємовідносин та вираження різного роду емоцій, в тому числі і негативних. Тому малювання, ліплення, казка та ін. широко використовують для зняття психічної напруги, стресових станів, при корекції неврозів, страхів, прийняття себе.

Метафоричний сенс терапії творчістю – це досягнення внутрішньої гармонії Особи, розкриття в собі Внутрішнього Творця.

Таким чином, застосування в психологічній практиці прийомів та методів арт-терапії дозволяє піти з позиції «Всезнаючого Дорослого» та залучити підлітків в процес творчої співпраці, збагнення своїх можливостей, прихованих талантів та ресурсів.

Арт-терапія для підлітківМетод арт-терапії допомагає підлітку:

  1. Дати соціально прийнятний вихід агресивності та іншим негативним почуттям. Робота над малюнками, картинами, скульптурою є безпечним для підлітка способом випустити “пар” та розрядити напруження.
  2. Полегшити процес корекції. Неусвідомлювані внутрішні конфлікти та переживання часто буває легше висловити за допомогою зорових образів, ніж висловити їх в процесі вербальної корекції. Невербальне спілкування легше вислизає від “цензури” свідомості.
  3. Отримати матеріал для інтерпретації та діагностичних висновків. Зміст та стиль художніх робіт дають можливість отримати інформацію про підлітка, який може допомагати в інтерпретації своїх творів.
  4. Налагодити стосунки між батьками та підлітком. Спільна участь у художній діяльності може сприяти створенню відносин емпатії та взаємного прийняття.
  5. Розвинути почуття внутрішнього контролю. Робота над малюнками, картинами, скульптурою передбачають упорядкування кольору та форм.
  6. Сконцентрувати увагу на відчуттях та почуттях. Заняття АРТ-терапією створюють багаті можливості для експериментування з кінестетичними та зоровими відчуттями та розвитку здатності до їх сприйняття.
  7. Розвинути художні здібності та підвищити самооцінку. Побічним позитивним, навіть можна сказати захоплюючим продуктом арт-терапії є почуття задоволення, яке виникає в результаті виявлення прихованих талантів та їх розвитку.

Арт-терапія

Техніки арт-терапії можна ефективно застосовувати для роботи з різноманітною психологічною проблематикою, в тому числі і в розвивальних цілях. Вони не мають вікових обмежень та їх можна використовувати в роботі з усіма, починаючи з дітей 3-х років та до глибокої старості.

Головне АРТ-терапія вчить довіряти та приймати! Не залежно від того хто ти та чим ти зайнятий! Завдання кожного, хто працює з техніками АРТ-терапії – спостерігати за процесом, прислухатися до нього, бути на вершині кайфу!

Записатися на тренінг

comments powered by HyperComments