Наслідки дисграфії

Наслідки дисграфії

Наслідки дисграфії

Дисграфія – порушення процесу письма, яке проявляється в повторюваних, стійких помилках, які обумовлені несформованою вищою психічною діяльністю, яка бере участь в процесі письма. Дане порушення є перешкодою для оволодіння учнями грамоти та граматики мови.

Наслідки дисграфії

Діти при даному порушенні не пишуть великі літери, в диктантах вони допускають велику кількість помилок. Так як їх часто лають за це, діти нервують та іноді відмовляються ходити на заняття. Вони розуміють, що стають об’єктами глузувань з боку однолітків та замикаються в собі.

Для того щоб дитина навчилася писати, вона повинна володіти середнім інтелектом, сприймати усне мовлення та запам’ятати написання букв. При неоднаковому формуванні півкуль головного мозку теж може розвинутися дисграфія. Також це порушення може бути обумовлено генетично.

Частими є випадки, коли діти страждають дисграфією в двомовних сім’ях.

Проблеми з встановленням послідовності. При цьому дитині складно розібратися з послідовністю та організацією всіх деталей докладної інформації в потрібному порядку, що проявляється в проблемах з послідовністю букв на письмі. Таким дітям доводиться або скидати швидкість написання слів та писати правильно, або писати швидко, не звертаючи уваги на грамотність та пунктуацію.

Слабка обробка зорової інформації. Деякі діти страждають дисграфією, тому що відчувають труднощі в візуальній обробці інформації, яку вони записують на сторінку.

Діти, які страждають дисграфією, часто плутають букви «Р» та «Ь», «З» та «Е». Диктанти вони пишуть дуже повільно, нерівно, дуже часто їх почерк неможливо розібрати. Однак помилки, які діти допускають через незнання граматики, не є дисграфією.

На що слід звернути увагу?

  1. Дитина-шульга.
  2. Раніше була шульгою, але перевчили та тепер вона пише правою.
  3. Двомовна сім’я.
  4. Дитина раніше займалася з логопедом.
  5. У дитини є проблеми з пам’яттю та увагою.
  6. Дитина рано пішла до школи.
  7. При письмі дитина пропускає букви, склади, не дописує слова.
  8. У дитини є порушення фонетичного сприйняття (пише «тиня» замість «диня»).
  9. Дитина пише те, що говорить (при порушенні вимови). Наприклад, «либа» замість «риба».

Дисграфію не розглядають як незалежне порушення. Вона часто супроводжує різні неврологічні дисфункції та розлади, патології слухового, рухового, мовного, зорового аналізаторів. Для усунення дисграфії потрібно обов’язково звернутися до фахівця. За допомогою спеціально розробленої програми психолога-логопеда С. В. Весніной ваша дитина швидко навчиться грамотно писати. Не відкладайте на потім, допоможіть дитині зараз!

comments powered by HyperComments