Підготовка до школи

Підготовка до школи

Підготовка до школиПочаток шкільного життя – важливий рубіж в житті кожної підростаючої людини. Дуже важливо бути готовим до цього кроку. Ми завжди рекомендуємо батькам об’єктивно оцінити розвиток їх дитини дошкільного віку, зробити висновки про те, наскільки вона готова до нового рубежу та вжити заходів, якщо результати не зовсім задовільні. У цій статті Ви знайдете:

Отже, перерахуємо навички, знання та вміння, які повинні бути сформовані та придбані до 6-7 років:

Загальний розвиток

  • знання своїх ПІБ та ПІБ батьків, їх професії, домашню адресу та телефон;
  • знання назви свого міста та країни, а також вміння перерахувати інші знайомі країни світу;
  • знання назв основних рослин, тварин, комах. Уміння розрізняти звірів, птахів та риб; відрізняти диких тварин від домашніх, дерева від чагарників, фрукти – від ягід та овочів;
  • знання основних кольорів;
  • вміння орієнтуватися в часі, знання часу доби, пори року, днів тижня, їх послідовності, кількість місяців в році, днів у місяці, днів в тижні, годин в дні;
  • розуміння де право, де ліво;
  • здатність перерахувати назви поширених видів спорту, професій, основні правила дорожнього руху;
  • вміння назвати прізвища відомих письменників та поетів;
  • знання свят;
  • вміння розповісти про свої інтереси;
  • розуміння: «навіщо я йду в школу?».

Інтелектуальний розвиток

  • розв’язання простих завдань на логіку, головоломок та ребусів, відгадування загадок;
  • вміння знаходити зайвий предмет в родовій групі (серед квітів знайти фрукт), додавати в групу відсутній предмет, групувати предмет;
  • вміння визначити подібності та відмінності предметів та розповісти про них;
  • вміння встановити послідовність подій (що було спочатку, що потім).

Розвиненість почуттів (слух, зір), уваги, пам’яті, мови

  • здатність знайти 10-15 відмінностей на 2 схожих малюнках;
  • вміння точно копіювати простий візерунок, описувати по пам’яті малюнок;
  • здатність запам’ятати пропозицію з 5-6 слів та повторити її;
  • навик писати графічні диктанти («одна клітина вгору, дві клітини вліво, дві клітини вниз, одна клітина вправо»);
  • вміння прочитати напам’ять вірш, розповісти казку, переказати почуту розповідь, скласти розповідь по малюнку.

Базова математика

  • вміння рахувати від 1 до 10 та назад, реакція в разі відсутності цифр;
  • знання понять «більше-менше-порівну»;
  • знання простих геометричних фігур та вміння складати з них аплікації;
  • вміння порівнювати предмети по довжині, ширині та висоті;
  • розв’язання простих арифметичні завдань;
  • вміння поділити предмет на 2-3-4 рівні частини.

Читання

  • здатність відрізнити літери від звуків, голосні від приголосних;
  • вміння знайти потрібну букву на початку, середині та наприкінці слова та підібрати слова на задану букву;
  • вміння ділити слово на склади;
  • вміння читати речення з 4-5 слів та розуміння прочитаного.

Письмо

  • вміння правильно тримати письмове приладдя;
  • навик проведення безперервних ліній: прямих, хвилястих, ламаних; обведення малюнка по контуру, обережного зафарбовування;
  • вміння малювати по клітинам та точкам;
  • вміння копіювати з зразка геометричні фігури, продовжити штрихування малюнка.

Поради батькам

Дуже важливо створити у дитини правильний психологічний настрій на школу. Для цього ми пропонуємо кілька найважливіших порад батькам дошкільника:

  • сформуйте у дитини позитивне ставлення до школи. Для цього можна ділитися з нею власними хорошими спогади про свої шкільні роки: як було добре, весело, цікаво. Покажіть дитині фото, на яких мама та тато – школярі. Зводить її на екскурсію в школу, познайомте з вчителями.
  • не перестарайтеся з “натаскуванням” дитини з шкільних навичок: інакше їй буде просто не цікаво вчитися в перший рік. Базові навички, перераховані вище, повинні бути сформовані, проте більшу увагу приділяйте побутовому та соціальному розумовому розвитку дитини. Для цього більше проводьте часу разом: спілкуйтеся, грайте, малюйте, читайте книжки. Просіть її придумати, переказати казки та оповідання, вивчити вірш, зібрати конструктор, займатися спортом.
  • не завищуйти вимоги. Занадто великі очікування – особливо якщо дитина поки їм не відповідає – псують відносини між батьками та малюком та занижують його самооцінку, роблять його агресивним та дратівливим, що сильно гальмує розвиток. Згадайте, як вам важко давався кожен навик оволодіння грамотою, якими невмілими були руки та яким кривим – почерк. Не квапте вашу дитину, більше хваліть та стимулюйте до вдосконалення.
  • поступово привчайте дитину до самостійності та охайності в побуті. Не робіть за неї те, що вона може в її віці зробити сам. Для привчання до порядку можна використовувати гру: нехай навчить ляльку, яка розкидала речі, як правильно їх укласти.
  • виробіть в ній звичку самій приймати рішення та правильно реагувати на невдачі. Для цього покажіть їй, що вона знає, як діяти в тій чи іншій ситуації, а значить, може виправити стан справ. У разі невдачі не сваріть її, не показуйте розлад або роздратування, а поясніть, що потрібно тепер робити.
  • цифри та букви: не намагайтеся, щоб дитина навчилася рахувати до 100, 1000, 1 000 000. Важливо, щоб вона розуміла склад числа та могла здійснювати прості математичні дії в межах першого десятка. Навчати її цього слід в ігровій легкій формі.
  • багато уваги приділяйте дрібній моториці: тому, як розвинені тонкі рухи кисті. Зафарбовування всередині контуру, мозаїка, малювання, ліплення з пластиліну, конструювання, вирізання ножицями складних деталей з паперу, – все це допоможе впевненіше тримати олівець та ручку. Навчіть її писати друковані літери, тренуйте малювати орнаменти з елементами букв.
  • звертайте особливу увагу на вміння дитини класифікувати, узагальнювати, порівнювати – навички, описані вище.

Тест для перевірки різних граней готовності до школи

  • Копіюємо крапки. Беремо розкреслений на дві частини лист. Справа в довільному порядку розставляємо крапки. Дитина повинна зліва розставити крапки також, як вони розташовуються зправа. Тест покаже, наскільки дитина орієнтується в просторі, наскільки у неї розвинена уважність, охайність та математико-геометричне мислення.
  • Малюємо по пам’яті. Показуємо дитині аркуш із зображенням 10 геометричних фігур протягом 30 секунд. Прибираємо аркуш та просимо дитину відтворити те, що вона запам’ятала. Тест покаже рівень розвиненості пам’яті та просторового мислення.
  • Запам’ятовуємо слова. Прочитайте дитині 10 простих слів-іменників та попросіть повторити їх в будь-якому порядку. Якщо дитина відтворює 6 та більше слів – це свідчення хорошої слухової пам’яті та уважності.
  • Графічний диктант. Беремо аркуш в клітку з заздалегідь поставленими на ньому крапками. Диктуємо дитині: одну клітинку вправо, одну клітинку вгору та так далі. Нехай малюк продовжить візерунок сам до кінця рядка. Успішне виконання завдання покаже, що у дитини розвинена увага, охайність, дрібна моторика.
  • Малюємо чоловічка. Необхідно, щоб був намальований чоловік з усіма основними частинами тіла: голова, тулуб, ноги, руки. Якщо у дитини вийшов “головоніг”, це показує, що її сприйняття світу недостатньо розвинене.

Якщо результати тесту не задовільні, не турбуйтеся: потрібно просто почекати зі школою та більше займатися разом.

Успіхів вам та вашому дошкільнику!

comments powered by HyperComments