Порушення письма – дисграфія

Порушення письма – дисграфія

Порушення письма - дисграфіяЩо таке дисграфія та як її розпізнати?

Це специфічні помилки на письмі, яких припускаються навіть люди. які знають правила граматики. Такі помилки настільки не можна пояснити, що здаються опечатками. Це заміни, пропуски, переставляння букв, вставлення зайвих літер чи складів, недолік або надлишок пробілів між словами, поділ одного слова на частини.

Порушення письма - дисграфіяНаприклад, “стід” замість “стіл”, “кнега” замість “книга”. Ще одна ознака дисграфії у дітей – плутанина зі схожими “зовні” літерами (такими, як прописні «д» та «б», «п» та »т») та зайві “палички” та “гачки” у літер «Ш» та «Щ».

Такі порушення припустимі в дошкільному віці. Бути пильними варто, якщо шкільний “стаж” перевалив за півроку, а помилки вкоренилися.

Причини

Щоб виробити стратегію щодо подолання дисграфії, потрібно виявити її причину. Це може бути:

  • Спадковість.
  • Порушення центральної нервової системи.
  • Соціальні причини: неправильна мова оточуючих, двомовність в сім’ї, неуважне ставлення батьків до мови дитини, дефіцит мовних контактів, завищені вимоги в школі та неадекватно складна програма навчання.
  • Тривалі соматичні захворювання, перевтома.
  • Порушення мовного апарату та звукосприйняття.

Про дисграфію не варто турбуватися, якщо ви можете сказати наступне про мовний розвиток дитини:

  • Всі звуки мови вимовляються правильно, кожен звук визначається безпомилково на слух, звук виділяється на тлі цілого слова.
  • Правильно узгоджуються слова та вживаються прийменники.
  • Повноцінно сформовані уявлення про простір та час. Не виникає труднощів у визначенні форми, розмірів, розташування предметів та послідовності явищ.

Порушення письма - дисграфія

Як допомогти?

Робота над подоланням дисграфії передбачає співпрацю логопеда, невролога та батьків.

Починати слід не з безпосередніх вправ в письмі, а з розвитку умов для його розвитку. Наприклад, якщо дисграфія обумовлена тим, що дитина не розрізняє деякі звуки на слух, потрібно, в першу чергу, навчити її розрізняти їх.

Розвиток мовного слуху передбачає тренування слухової уваги, слухо-мовної пам’яті та звуко-літерний аналіз слів. Логопед навчить відрізняти тверду вимову від м’якої, а глуху – від дзвінкої. Найважче в цій роботі – правильно “перевести” почутий звук на мову знаків, тобто літер.

Великий внесок повинні внести батьки: тренуватися потрібно кожен день по рекомендації логопеда. Наприклад, дайте дитині невеликий надрукований текст, називайте їй букви, а вона буде їх закреслювати або обводити. Так поступово у неї буде формуватися зорово-слуховий зв’язок між звуком та його графічним образом – літерою.

Невролог може посприяти процесу, призначивши лікарські препарати або трави, що поліпшують обмін речовин та загальний стан дитини. Психолог допоможе в розвитку вищих психічних функцій та психо-емоційної сфери.

Як працюють з дисграфією в нашому центрі

Заняття з логопедом, домашні тренування з батьками – базова схема курсу.

Ми рекомендуємо курс з 10 занять з логопедом – в нашому центрі. Спеціаліст пояснює батькам, що було пройдено та залишає домашнє завдання. Паралельно батьків дитини консультує психолог.

comments powered by HyperComments